INTERMODALITA V PŘEPRAVĚ OSOB

Čistá mobilita Akce
Vír mobility - Grafika ETM 2018
Evropský týden mobility - MIX and MOVE

Týmová spolupráce je výhodnou také v dopravě. Kombinace více druhů dopravy může snížit cestovní čas, náklady, negativní dopady na zdraví i město. Když zvolíte ten správný MIX, budete mít z cestování radost. Máme pro to v Praze ty správné podmínky? Přijďte se dozvědět, co jste možná nevěděli a diskutovat s odborníky.

 

PROGRAM

V příjemném prostředí žižkovské Pracovny  od 16:00 promluví:

Miroslav VYKA prezident Svazu cestujících ve veřejné hromadné dopravě

O tom co je to intermodalita, jaké výhody pro cestující i dopravce přináší. Jaké jsou její principy a díky čemu funguje. A také trochu o své nové knize Role regionální železnice ve 21. století

Vojtěch NOVOTNÝ vedoucí oddělení koncepce, projektů a projektového řízení ROPID

o manuálu standardu zastávek PID, co je jeho obsahem, proč a jak vznikl a jaké je jeho další využití.  

Marek ZDĚRADIČKA ředitel sekce infrastruktury na IPR Praha

o pražských dopravních uzlech a vznikajících studiích. Jaká nádraží a významné přestupní body se dočkají v brzké době obnovy a jaká je jejich vize.

Jan MAREK specialista rozvoje a organizace dopravy hl. m. Prahy

o stávajících i budoucích pražských P+R. Jaká je jejich současná kapacita a jaká je poptávka. O dalším rozvoji a problémech, se kterými se město potýká.  

Sylva ŠVIHELOVÁ specialistka rozvoje dopravy hl. m. Prahy

o konceptu Bike and Ride (B+R) a jeho výhodách. Představení nové studie bezpečného parkování jízdních kol tzv. „koláren“ které by měly v Praze vzniknout.  

 

ZÁVĚREM

Záhada lokálek a diskuse o regionální železnici v Praze

18:00 Netradiční propojení jízdy na kole a regionální železnice.

Promítání dokumentu Záhada lokálek (2017) za pomocí vlastní energie z cykloelektrárny.

Česká republika disponuje jednou z nejhustších železničních sítí na světě. Rozvoj drah však dlouhodobě stagnuje (respektive degraduje), jelikož oficiální tendence výrazně preferují silniční dopravu. Napříč politickým spektrem je otázka železniční dopravy zúžena na vysokorychlostní tratě (VRT), s lokálkami se do budoucna nepočítá, protože se „nevyplatí, nikdo s nimi nejezdí a nikoho nezajímají.“

Následovat bude PANELOVÁ DISKUSE na téma regionální železnice v Praze a Středočeském kraji. Účastníci diskuse budou: Andrea Primusová autorka dokumentu, Buhumil Augusta ředitel KŽC, Pavel Winter vedoucí oddělení koncepce IDSK, Michal Kliský z Ministerstva dopravy a Tomáš Tužín projektant dopravních staveb.

 

JAK SE DO PRACOVNY DOSTAT?

ulice Vlkova 628/36 Praha-Žižkov

Na kole - využijte aplikaci Na kole Prahou a najděte nejvhodnější trasu. Parkování na místě je možné.

MHD - zastávka tramvaje Lipanská nebo Husinecká pak pěšky zhruba 7 minut.

Autem - na ulici Vlkova je smíšená parkovací zóna