Praha získala pozemky pro trať Modřany–Libuš

MHD Aktuálně
29. 10. 2020 MHMP, Čistou stopou Prahou
foto pražské tramvaje
ilustrační foto: DPP

Praha pondělním rozhodnutím městské rady získá do svého vlastnictví nejdůležitější pozemky nutné pro stavbu tramvajové trati Modřany–Libuš. Smění je s nynějšími vlastníky za jiné a rozdíl ceny ve výši 677 000 Kč doplatí.

Jedná se o příklad spolupráce mezi hlavním městem Prahou a Dopravní podnikem hl. m. Prahy, který je investorem stavby. DPP však nemá ve svém vlastnictví pozemky vhodné k uskutečnění takové směny. Ty dodalo právě hlavní město. Nyní zbývá získat do vlastnictví ještě dva poslední pozemky, potřebná jednání o nich již začala.

„Za sebe jsem rád, že se daří posouvat klíčové infrastrukturální projekty ve městě. Spousta investičních akcí se neobejde bez předběžného majetkoprávního vypořádání. Ukazuje se, že u velkých investiční akcí, jako je například prodloužení této tramvajové trati, není možno dojít k úspěšnému cíli bez součinnosti města a městských společností. Město v tomto případě nabídlo ke směně pozemky za pozemky ve vlastnictví subjektu, na kterých bude stát tramvajová trať. Ukazuje se, že efektivní součinnost všech složek města přináší kýžený cíl a službu občanům, a to je právě prodloužení a výstavba nových tramvajových tratí,“ uvedl radní pro oblast majetku Jan Chabr.

„Praha se postupně blíží do cílové rovinky před zahájením stavby tramvajové trati Modřany–Libuš. Plánovaná trať má územní rozhodnutí a probíhá stavební řízení, přičemž k dokončení přípravy chybí právě několik posledních pozemků. Proto je každý krok v této oblasti významným posunem směrem k realizaci stavby, na kterou hledáme prostředky z fondů Evropské unie,“ řekl náměstek primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr.

Prodloužení povede z obratiště Sídliště Modřany podél ulice Generála Šišky a dále ulicí Novodvorskou do koncové zastávky Libuš, která bude v blízkosti budoucí stanice metra D. Nová tramvajová trať nabídne obyvatelům sídliště Libuš více možností spojení do centra města tramvajovou linkou přes Braník a Podolí a zajistí i lepší dopravní obslužnost v městské části Praze 12, například k úřadu městské části či zdravotnickým zařízením.