Zenklovou i Vinohradskou ulicí už zase jezdí tramvaje

MHD Aktuálně
5. 9. 2018 DPP, Čistou stopou Prahou
nohy stojících cestujících v tramvaji
Ilustrační foto

Nejen školáci už zase po prázdninách jezdí tramvajemi po Zenklově a Vinohradské. Netrpělivě na to čekali všichni, kterým uzavřené tratě komplikovaly život v prvním případě osm měsíců a ve druhém dva. Zato teď jsou na tom díky provedeným rekonstrukcím mnohem lépe než před nimi.

ZENKLOVA

Do Zenklovy ulice, kde proběhly opravy mezi víc než jeden a půl kilometru dlouhým úsekem Elsnicovo náměstí – Bulovka, se tramvaje dokonce vrátily o měsíc dřív oproti původním předpokladům. 

„Navázali jsme tak na dřívější rekonstrukci úseků k Palmovce a směrem na Stírku, letošní výluka byla přitom na této trati nadlouho poslední. Díky rekonstrukci se mohou cestující v Zenklově ulici těšit na novou konstrukci trati na betonové desce a na pražcích s živičným krytem. Současně byla pro zvýšení jízdního komfortu upravena geometrie tramvajové trati a byly použity moderní odhlučňovací prvky ke snížení hlukové zátěže,“ uvedl Oldřich Vytiska, technický ředitel Dopravního podniku hl. m.  Prahy. DPP rekonstrukci prováděl, investiční náklady činily zhruba 150 milionu Kč.

ZMĚNY ZASTÁVEK

Při rekonstrukci tramvajové trati v Zenklově ulici došlo k posuntí zastávky Libeňský zámek (dříve Stejskalova) ze soutěsky do prostoru před zámeček. V obou směrech vznikly náhradní ostrůvky místo nástupu z vozovky či chodníku. Naopak zastávky U Kříže a Vosmíkova jsou nově v obou směrech mysem s najížděním aut na tramvajové těleso.

VINOHRADSKÁ

Na Vinohradské byl během prázdnin opraven dvojkolejný úsek Hradecká–Želivského dlouhý 0,7 kilometru. Současně bylo obnoveno trolejové vedení  a rekonstruovány tramvajové zastávky Olšanské hřbitovy a Želivského, které jsou provedeny jako nástupní ostrůvky se zábradlím s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké. Bezbariérově byly v daném úseku upraveny i přechody pro chodce. Také tuto rekonstrukci realizoval DPP, a jak Oldřich Vytiska upřesnil, investiční náklady dosáhly výše zhruba 65 milionů Kč.

Rekonstrukce tramvajové trati Vinohradská by měla pokračovat v příštím roce v úseku Škrétova–Sudoměřická.