Králíci z klobouku jsou hrdiny nové výchovné kampaně v MHD

MHD Aktuálně
7. 12. 2018 DPP, Čistou stopou Prahou
komiksový obrázek z nové kampaně
Zdroj: DPP

Dopravní podnik hlavního města Prahy představil novou kampaň „Slušnost a bezpečnost" se známými postavičkami Bob a Bobek v hlavní roli. Primárně je cílená na děti a mládež , ale o slušném a bezpečném chování v pražské MHD poučí zábavnou formou i ostatní. Spuštěna bude 10. prosince a trvat by měla tři roky.

Potřeba zaměřit se na slušné chování cestujících v prostředcích hromadné dopravy vznikla na základě podnětů veřejnosti. Mnoho z nich se týkalo stížností na nedodržování nepsaných pravidel a vzájemné ohleduplnosti při cestování metrem, tramvají a autobusem. Výsledkem je výchovná kampaň prostřednictvím vtipných obrázků se známými králíky z klobouku, které vytvořil Vladimír Jiránek.

​  rámeček s informací, že neukázněného nebo zapáchajícího cestujícího neřeší řidič, ale policie [Klepněte a táhněte pro přesunutí] ​

Součástí kampaně bude i mobilní aplikace. Od 9. prosince cestující díky mobilní aplikaci sbírat z plakátů v prostředcích MHD QR kódy – za každých 5 QR kódů získá cestující komiksový příběh s Bobem a Bobkem, za 50 QR kódů věcnou cenu.

Aplikace pro operační systém Android je ke stažení pod tímto odkazem, pro platformu iOS bude aplikace dostupná během nejbližších dní.